Specialized Turbo Kenevo 6Fattie​

Kilkusetmetrowy zjazd w skalistym, technicznym terenie pozostaje na długo w pamięci – co najmniej tak długo, jak następująca po nim wspinaczka po niekończących się serpentynach. Podjazdy, choć nie podnoszą poziomu adrenaliny, są nieodłączną częścią treningu górala. Oczywiście nie mamy nic przeciwko wylewaniu siódmych potów by dostać się na wymarzony zjazd, ale chcieliśmy stworzyć sprzęt, w którym efektywna wspinaczka nie wyklucza dużego skoku zawieszenia – i tak powstał Turbo Kenevo 6Fattie.

Rama ze skokiem 180 mm została zbudowana ze stopu M5 Premium Aluminum, który jest jednocześnie lekki, mocny i reaktywny. Konstrukcja ramy współgra z geometrią Trail 6Fattie i posiada typowe cechy szlakowca, jak nisko osadzony suport, duża rura górna i bardzo krótkie dolne rury tylnego trójkąta. Wszystkie linki, z linką sztycy Command Post IR włącznie, poprowadzono wewnątrz ramy, a bateria i silnik zintegrowane są z rurą dolną i zabezpieczone kutą klamrą.

Silnik Turbo 1.3 z regulacją Rx Trail został opracowany specjalnie dla modelu Kenevo i daje o 15 % więcej mocy oraz jest o wiele wydajniejszy w porównaniu z Turbo 1.2, podnosząc poprzeczkę dla rowerów ze wspomaganiem silnikiem elektrycznym. Ma również szereg cech niespotykanych w innych e-bikach, jak natychmiastowa reakcja na naciśnięcie na pedały, znakomite odprowadzanie ciepła, podwójny wolnobieg odłączający wspomaganie po osiągnięciu maksymalnej prędkości oraz cicha, płynna i stabilna praca nawet przy maksymalnej mocy.

Bateria Turbo M1-504 posiada zintegrowany wyświetlacz Trail Display oraz moduł ANT+/Bluetooth® łączący się z aplikacją Mission Control. Jej pojemność to 504 Wh, które udało nam się gustownie zintegrować z rurą dolną.